Meie koolis õpivad toimetuleku- ja hooldusõppe õpilased. Õppetöös kasutatakse ravipedagoogikat, mis on erivajadustega õpilastele kohandatud waldorfpedagoogika.
Igale lapsele
koostatakse eraldi individuaalne
õppekava. Laps saab alustada lasteaiast,
läbida põhikooli, taotleda kolme
lisa-aastat õppimiseks pikendatud õppes nn käsitöökoolis
ning omandatud oskusi rakendada pärast kooli lõpetamist päevakeskuses. Tugikodus
saavad koolipäevadel elada kaugemalt tulnud õpilased.
Senistest lõpetajatest on
suur hulk noori asunud elama vanemate initsiatiivil loodud
Maarja Külla. Loomisjärgus on teinegi sarnane küla -
Maarja Päikesekodu.
Klassid moodustatakse samasse vanusegruppi kuuluvatest lastest. Klassiõpetaja on ühe ja
sama klassiga võimaluse korral kõik üheksa
õppeaastat.
Kooli aastarütmi tähistavad õpilaste ja õpetajate ühiselt korraldatavad peod, päevarütmi
aga õpilaste poolt innuga omaks võetud ning edasi kujundatud rituaalsed toimingud koolipäeva alguses
ja lõpus ning enne ja peale sööki.
Õpetaja tööd toetavad meistrid,
abi- ja aineõpetajad, terapeudid, psühholoog,
sotsiaaltöötaja, kooliarst ja rehabilitatsiooni-meeskond,
pikapäevarühma ja tugikodu
kasvatajad.
Meistrid püüavad anda oma oskusi edasi vaibakudumis-, keraamika-
ja viltimiskojas ning aiandus- ja kodundustundides. Oluliseks õpilase arengu toetajaks on looduslikest materjalidest koolimaja, esteetiline ümbrus ja tervislik koolitoit.